--> מיגרנה בגיל המעבר, מאת דר' רוני שרון | BliGil - בריאות

מיגרנה בגיל המעבר, מאת דר' רוני שרון

כמעט אין אישה שלא מכירה את התופעה, או יותר נכון את הכאב הנקרא 'מיגרנה'. מדובר במגוון תסמינים’ כאשר העיקרי ביותר הוא כאב ראש עוצמ...

כמעט אין אישה שלא מכירה את התופעה, או יותר נכון את הכאב הנקרא 'מיגרנה'. מדובר במגוון תסמינים’ כאשר העיקרי ביותר הוא כאב ראש עוצמתי מאוד זה יכול להשפיע על איכות החיים באופן גורף. 

רוב התקפי המיגרנה מופיעים אצל נשים בעשור השני לחייהן, כאשר יותר מ-90% מהנשים הסובלות מהתקפי מיגרנה, סובלות מהם לפני גיל 40. ברוב המקרים התקפי המיגרנה הולכים ופוחתים עם השנים ואף נעלמים לקראת גיל 50. עם זאת, בתקופת גיל המעבר נשים רבות סובלות מהופעה פתאומית של מיגרנות חזקות ותכופות יותר מהרגיל. 

הקשר בין גיל המעבר למיגרנה
בגיל המעבר חווה האישה שינויים הורמונאליים רבים, המשפיעים על התפקוד הפיזי של הגוף. שינויים אלה ברמת ההורמונים בגוף עלולים לגרום להתקפי מיגרנה פתאומיים ותכופים. 
נשים אשר סבלו ממיגרנות בצעירותן, בעיקר סביב שינויים הורמונאליים, כמו המחזור החודשי, או נטילת אמצעי מניעה- נמצאות בסיכון לסבול ממיגרנות גם בגיל המעבר עקב ההשפעה ההורמונאלית על הגוף. אצל רוב הנשים המיגרנות נפסקות כמעט לגמרי לאחר הפסקת המחזור החודשי ולחלוטין לאחר גיל 60. 
הגורמים למיגרנה בגיל המעבר 
כאמור הגורם העיקרי לתופעת המיגרנה בגיל המעבר הוא השינויים ההורמונאליים שמתרחשים בעיקר אצל נשים. כאשר רמת הורמון האסטרוגן גבוהה מדי, או נמוכה מדי, המצב עלול להוביל להתפתחות של כאב ראש עוצמתי. כמו כן עלייה משמעותית ולאחר מכן ירידה באותו הורמון עלולה גם היא לגרום לכאבי ראש עוצמתיים. 
הורמון נוסף שיכול להשפיע הוא הורמון הפרוגסטרון- כאשר הרמות שלו משתנות הדבר גורם ללחץ בראש שמהווה חלק מהתקף מיגרנה. 
גירויים חיצוניים כמו אור חזק, קולות גבוהים במיוחד וריחות חזקים יכולים להחמיר את תופעת המיגרנה בכל גיל ועוד יותר בגיל המעבר, בו כל המערכות רגישות יותר. כמו כן מתח נפשי, חוסר בשינה ותזונה לא מאוזנת תורמים גם הם להופעה ולהחמרה של המיגרנה. 
כיצד ניתן לטפל במיגרנה בגיל המעבר? 
הטיפול העיקרי והמומלץ ביותר הוא להתאים את אורח החיים. התאמת אורח החיים יעזור למגר את המיגרנה ולמנוע תופעות לא רצויות נוספות של גיל המעבר, כדוגמת - תזונה מאוזנת ונכונה, פעילות גופנית קבועה, אימוני הרפיה כמו יוגה או פילאטיס והימנעות מסוגי מזון וגורמים חיצוניים שעלולים לגרום למיגרנה או להחריף אותה. 
מכיוון שהרבה מיגרנות וכאבי הראש בגיל המעבר נגרמים עקב חוסר איזון הורמונאלי, יש צורך לווסת את הגוף בצורה הורמונאלית על ידי אורח חיים מאוזן ונטילת תוספי תזונה. השוק מציע תרופות רבות ללא מרשם המיועדות לטיפול במיגרנות ומותאמות לגיל המעבר. במידה ואלה אינן עוזרות או מקלות, יש צורך לפנות לרופא המטפל על מנת לקבל טיפול תרופתי במרשם. 

ישנה חשיבות רבה באבחון הסיבות והנסיבות המובילות להופעת המיגרנה. לאחר שלילת סיבות חמורות והקלה ראשונית על ההתקף חשוב לעבור בדיקה נוספת שכן לאחרונה מצאו חוקרים את אותו חלבון "האחראי" על המיגרנות. איתור החלבון וזיהוי מסלול הפעילות שלו במח, בכל רבדיו כולל במוח הפנימי, אפשר פיתוח טיפול ביולוגי חדשני, המהווה לראשונה טיפול מניעתי המיועד ספציפית למיגרנה מיגרנות הן תופעת לוואי מוכרת בגיל המעבר ורוב הנשים מדווחות שהן חוות אותה בעוצמה כזו או אחרת בתקופה זו. מדובר בתופעה חולפת, אך אין צורך לסבול ממנה גם אם הינה קצרה. חשוב לגשת לרופא לבדיקה, לטיפול והקלה בתופעות הבלתי רצויות המופיעות בגיל המעבר, כולל המיגרנה. 

דר' רוני שרון, נוירולוג מומחה לכאב, מנהל המרכז לכאבי ראש ופנים, ביה"ח שיבא

תגובות

שם

ויטמינים ותוספי מזון,6,פעילות גופנית למבוגרים החדשים,29,פעילות מנטלית למבוגרים החדשים,12,רפואה מונעת,41,
rtl
item
BliGil - בריאות: מיגרנה בגיל המעבר, מאת דר' רוני שרון
מיגרנה בגיל המעבר, מאת דר' רוני שרון
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhrG2sauNoe-VFcEDGTaatB3bEbtfqnFCoIhEdGAbhyphenhyphen6TFTfnhJ1e1w2a_7D5OzW0EZTj3RrI_3_pQkNdwE810UK4XeZ0oR568DS_gi8o0wkS31HUpslyrOXqH0kVVOrVKUzeDDtDKT_xI/s1600/%25D7%259E%25D7%2599%25D7%2592%25D7%25A8%25D7%25A0%25D7%2594.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhrG2sauNoe-VFcEDGTaatB3bEbtfqnFCoIhEdGAbhyphenhyphen6TFTfnhJ1e1w2a_7D5OzW0EZTj3RrI_3_pQkNdwE810UK4XeZ0oR568DS_gi8o0wkS31HUpslyrOXqH0kVVOrVKUzeDDtDKT_xI/s72-c/%25D7%259E%25D7%2599%25D7%2592%25D7%25A8%25D7%25A0%25D7%2594.jpg
BliGil - בריאות
http://health.bligil.co.il/2019/06/blog-post_13.html
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/2019/06/blog-post_13.html
true
6951274216417512926
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק נכתב על ידי Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy