--> מודעות לסרטן הערמונית | BliGil - בריאות

מודעות לסרטן הערמונית

הסרטן השכיח ביותר בגברים בישראל ההישרדות מסרטן הערמונית עלתה בעשור האחרון מ-92.5% ל-95.6% האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות להפחת...



הסרטן השכיח ביותר בגברים בישראל
ההישרדות מסרטן הערמונית עלתה בעשור האחרון מ-92.5% ל-95.6%
האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות להפחתת הסיכון לחלות
 מדי שנה מצוין בישראל ב-15 בספטמבר יום המודעות הבינלאומי לסרטן הערמונית, ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן. לקראת יום זה מפרסמת האגודה בשיתוף משרד הבריאות את הנתונים המעודכנים, מהם עולה כי סרטן הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר בגברים בישראל.
במקביל יוצאת האגודה למלחמה בסרטן בהמלצות מעודכנות לציבור הגברים, בחוברת הנקראת "סרטן הערמונית- מניעה ואבחון" המופצת ללא תשלום
פרופ' ליטל קינן בוקר, סגנית מנהלת המרכז לבקרת מחלות במשרד הבריאות הוסיפה כי: "כיום חיים בישראל 28,249 גברים שאובחנו עם סרטן חודרני של הערמונית מאז 1990, מהם 9,994 גברים שאובחנו בחמש השנים האחרונות (2015-2011). בשנת 2015 נפטרו בישראל 466 גברים מסרטן חודרני של הערמונית. עיקר התמותה מהמחלה נצפה בקבוצת הגיל המבוגרת (75 ומעלה)". 
עלייה בהישרדות
על פי ממצאי פרויקט CONCORD שמנטר את המחלה, ההישרדות היחסית לחמש שנים מסרטן הערמונית בגברים ישראלים שאובחנו בין השנים 2004-2000 הייתה 92.5% עלתה ל-95.7% בקרב חולים שאובחנו 2014-2010.

 שירות חברתי - מתנדב לחולה
האגודה למלחמה בסרטן השיקה לאחרונה שירות חברתי, המקשר בין חולה שאובחן עם סרטן הערמונית ובין מתנדב שהתמודד בעבר או מתמודד היום עם המחלה. למידע והצטרפות ללא תשלום ניתן לפנות למחלקת שיקום ורווחה של האגודה בטלפון 03-5721678, או בדוא"ל: shikum@cancer.org.il
האגודה למלחמה בסרטן מפעילה ללא תשלום ברחבי הארץ קבוצות תמיכה לחולי סרטן הערמונית, המתכנסת פעם בשבועיים בהנחיה של פסיכולוג קליני בכיר באחד ממרכזי התמיכה 'חזקים ביחד'™ המשמשים בית בקהילה לחולים, למחלימים ולבני משפחותיהם. למידע והרשמה הכנסו לקישור הבא או לפנות בטלפון *03-5721678.
ידוענים עם סרטן הערמונית
מפורסמים רבים בארץ ובעולם חשפו בעשורים האחרונים באומץ רב את סיפור ההתמודדות שלהם עם סרטן הערמונית, בהם השחקן מייק בורשטיין, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ראש השב"כ לשעבר וח"כ יעקב פרי, השחקן רוברט דה נירו, הגנרל האמריקאי קולין פאול, המועמד לשעבר לנשיאות ארה"ב בוב דול, ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודולף ג'וליאני, השחקן בן סטילר, איל ההון וורן באפט, מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי, השחקן ריאן אוניל, השחקן הבריטי סטיבן פריי וכן השחקן הבריטי המוערך איאן מקליין, הידוע כגנדאלף מטרילוגיית הסרטים, שר הטבעות.
מסקר דעת קהל שערכה האגודה למלחמה בסרטן, עלה כי רוב הציבור (מעל 80 אחוז) חושבים שמפורסמים החושפים בתקשורת את מחלת הסרטן, הוא צעד חיובי הנותן כוח לחולי סרטן להתמודד, ולכן האגודה מעודדת סלבריטאים שחלו לספר על מחלתם כדי לעזור לאחרים. הסקר נערך באמצעות מכון המחקר מותגים.
 המלצות האגודה למלחמה בסרטן להפחתת הסיכון לחלות בסרטן הערמונית
מחקרים מוכיחים כי אימוץ אורח חיים בריא יכול לעזור בהפחתת הסיכון לחלות בסוגי סרטן שונים, בהם סרטן הערמונית. האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות לציבור הגברים להפחתת הסיכון לחלות בסרטן הערמונית:
•         תזונה מאוזנת: מומלץ להרבות באכילת ירקות ופירות ומזונות עשירים בסיבים; להימנע מאכילת מזונות עתירי קלוריות עשירים בסוכר ובשומן; להמעיט באכילת מזון מעובד, מעושן, מטוגן, מלוח ומשומר; להפחית אכילת בשר אדום; ולהעדיף שתיית מים ולא משקאות ממותקים.
•         צריכה קבועה של עגבניות: ישנן עדויות מדעיות לפיהן צריכה גבוהה וקבועה של עגבניות, טריות או מבושלות כרוטב או שקשוקה, יכולה לעזור בהפחתת הסיכון לסרטן הערמונית. על כן מומלץ לשקול צריכה קבועה של עגבניות כחלק מהתפריט היומי.
•         משקל גוף תקין: מומלץ לשמור על מדד מסת גוף של  BMI תקין בין 18.5 ל 24.9.
•         פעילות גופנית קבועה: מומלץ לבצע מדי יום, במשך כ - 30 דקות לפחות, פעילות גופנית נמרצת להעלאת הדופק, כגון: הליכה מהירה, ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה וכדומה.
•         הימנעות מעישון: הימנעות מוחלטת מעישון סיגריות בפרט וכל מוצרי הטבק בכלל, כולל נרגילה, יכולה להפחית את הסיכון לתחלואה. מומלץ להימנע גם מעישון פסיבי ומעישון מיד שלישית, הכולל חשיפה לחלקיקים רעילים ומסרטנים הנצמדים לבגדים, לשיער, לשטיחים.
המלצות האגודה למלחמה בסרטן לתופעות המחייבות בדיקה רפואית
כאמור, הנחיות משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן לגילוי מוקדם של מחלות הסרטן אינן כוללות המלצה לבדיקות סריקה לשם גילוי של סרטן הערמונית. עם זאת, מומלץ לשים לב לתופעות המחייבות בדיקה רפואית.
•         קושי להתחיל בהטלת השתן.
•         זרם שתן חלש.
•         מתן השתן אורך זמן רב יותר, או שהוא נפסק ומתחיל מחדש, לסירוגין.
•         טפטוף לאחר סיום מתן השתן.
•         צורך להטיל שתן לעיתים תכופות במשך היממה, למרות שהכמות הכוללת קטנה.
•         צורך להטיל שתן במשך הלילה, דבר שלא היה בעבר.
•         צורך דחוף בהטלת שתן, כמעט ללא יכולת להתאפק.
•         תחושה של התרוקנות לא מלאה.
•         כאב או צריבה בעת מתן שתן.
•         דם בשתן.
•         דם בנוזל הזרע.
•         ירידה בתפקוד המיני.
שימו לב, אם מופיעות תופעות כמו אלו שהוזכרו לעיל, האגודה למלחמה בסרטן מדגישה כי אין לקבל זאת כתופעה טבעית של העלייה בגיל, אלא יש לפנות לרופא, רצוי לאורולוג, לבירור. במרבית המקרים אין מדובר בסרטן, אך אבחון נכון ובזמן יאפשר מתן טיפול מיטבי מתאים.
בדיקות גנטיות לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית
בשנים האחרונות פותחו מספר בדיקות דם ושתן המבוססות על שינויים גנטיים אופייניים לסרטן הערמונית. שימוש בהן עשוי להצביע על סיכויים מוגברים למציאת סרטן ערמונית, וחלקן אף יכולות לנבא מציאת סרטן בעל מאפיינים אגרסיביים יותר אשר יצריך טיפול. בדיקות אלו משתמשות בפרופילים של שינויים גנטיים שונים ונמצאות למעשה בתהליך של פיתוח ולמידה. אנו מדגישים כי כיום הבדיקות אינן כלולות בקווים מנחים כלשהם כבדיקות חובה, ומקומן הסופי בבירור הסיכון לחלות בסרטן הערמונית איננו ברור ומקובל.
מחקר חדש - צריכת אלכוהול בגיל צעיר מעלה את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית אגרסיבי
קבוצת חוקרים מאוניברסיטת הרווארד ואוניברסיטת דיוק בארצות הברית בדקו האם קיים קשר בין צריכת אלכוהול במהלך החיים, לבין הסיכון לחלות בסרטן הערמונית בכלל ובסרטן ערמונית אגרסיבי בפרט.
מהמחקר עולה כי צריכה גבוהה של אלכוהול בגילאים מוקדמים בחיים ובאופן מצטבר לאורך החיים, מעלה את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית. 
 לתקציר המחקר באנגלית לחצו כאן.
 צריכת סוכר גבוהה מעלה את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית
חוקרים מארצות הברית בדקו האם קיים קשר בין צריכת סוכרים ממשקאות ממותקים וקינוחים לבין הסיכון לחלות בסרטן הערמונית. לצורך המחקר נאספו נתונים של 22,720  גברים אמריקאים ממוצא אתני מגוון וביניהם גם היספנים ואסייתיים בגילאי 55-74. כל המשתתפים מילאו שאלונים דמוגרפיים וכן שאלונים בנוגע לתזונה, בהם ציינו גם את תדירות הצריכה של קינוחים, משקאות ממותקים, מיצי פירות, ירקות ומוצרי מזון נוספים.
מהמחקר עולה כי צריכה גבוהה של סוכרים, בעיקר ממשקאות ממותקים, עלולה להעלות את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית, לכן הגבלת צריכתם, עשויה להיות צעד משמעותי בהפחתת הסיכון לחלות.
לתקציר המחקר באנגלית לחצו כאן.
האגודה למלחמה בסרטן מזמינה גברים  ובנות זוגם להתקשר למוקד המאויש 24 שעות ביממה, לקבלת מענה על שאלות ולקבלת חוברות הסברה, מידע על הטיפולים השונים, שירותי התמיכה לגברים, מידע על מחקרים קליניים בתחום סרטן הערמונית ועוד. 'טלמידע'®: 1-800-599-995

תגובות

שם

ויטמינים ותוספי מזון,6,פעילות גופנית למבוגרים החדשים,29,פעילות מנטלית למבוגרים החדשים,12,רפואה מונעת,41,
rtl
item
BliGil - בריאות: מודעות לסרטן הערמונית
מודעות לסרטן הערמונית
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj4J4AV_KDfFePFdC4tISmTL9gsY1vHd4kjRcA26FlVgQRQWW46YAkamAtQ8xJOTmCt7jpxbYjfLhZWn5LG5h7fv89H1HOT-TOfepaP9WGBxMbECHu25m4jtZdzbNwPrxrLDuTLhzN6Yo8/s1600/prostate.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj4J4AV_KDfFePFdC4tISmTL9gsY1vHd4kjRcA26FlVgQRQWW46YAkamAtQ8xJOTmCt7jpxbYjfLhZWn5LG5h7fv89H1HOT-TOfepaP9WGBxMbECHu25m4jtZdzbNwPrxrLDuTLhzN6Yo8/s72-c/prostate.jpg
BliGil - בריאות
http://health.bligil.co.il/2018/09/1592018.html
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/2018/09/1592018.html
true
6951274216417512926
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק נכתב על ידי Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy