--> כוח שרירי הרגלים מנבא את הבריאות שלנו - מבדק ותרגיל שחשובים לבריאות, מאת SOL | BliGil - בריאות

כוח שרירי הרגלים מנבא את הבריאות שלנו - מבדק ותרגיל שחשובים לבריאות, מאת SOL

בעזרת תרגיל אחד פשוט כל אחד יכול להעריך את כוח שרירי הרגליים שלו. אם אתם רוצים לדעת למה זה חשוב, תמשיכו לקרוא..... התרגיל בסרטון למע...




בעזרת תרגיל אחד פשוט כל אחד יכול להעריך את כוח שרירי הרגליים שלו.
אם אתם רוצים לדעת למה זה חשוב, תמשיכו לקרוא.....
התרגיל בסרטון למעלה הינו גם מבדק וגם אחד התרגילים לחיזוק שרירי הרגליים.
קימה מישיבה 5 פעמים כאשר הידיים צמודות לבית חזה, מהווה מדד ראשוני למצבינו הגופני וכוח השרירים שלנו ברגליים.

לאחרונה השתתפנו בכנס לאורתופדים ופיזיותרפיסטים בו הוצגו מחקרים מהשנה האחרונה, שהוכיחו דברים שכבר דיברנו עליהם באתר בליגיל בעבר. המחקרים חזרו והדגישו לנו שככל שעולים בגיל ובעיקר בעשור 6-7 לחיינו אנו מאבדים מסת שריר וישנה ירידה משמעותית בכוח. 
גם אם אדם נראה עם מסת שרירים תקינה יש ירידה רבה בכוחו. זה קורה גם באופן טבעי מעצם ההתבגרות, וגם מכיוון שאנחנו פחות פעילים. 
שרירים שאנו לא משתמשים בהם, הגוף נוטה "להמית אותם" כדי לחסוך באנרגיה.כאשר השרירים שלנו נחלשים אנו פגיעים וחשופים יותר למחלת שונות וגם יכולת ההחלמה ממחלות או ניתוחים מתארכת ונפגעת. 
בכל ניתוח, אפילו ניתוח אורתופדי פשוט, נוצרת פגיעה בתהליך יצור החלבונים שבונים את השרירים ולכן גם אדם בריא עם מסת שרירים סבירה יפגע וייחלש.
כתוצאה מכך מתגברת אחת הבעיות המטרידות בגילאי 65 ומעלה עקב חולשת שרירים היא הסיכון לנפילות.
אז מה עושים?
כמו שדיברנו בפוסטים קודמים בעבר, התרופה הטבעית לרוב המחלות היא פעילות גופנית.
יש לבצע גם פעילות אירובית כגון, שחיה, הליכה, ריצה,. אופניים, ריקודים ועוד. אבל מאד חשוב לשים דגש גם על אימוני כוח שמטרתם לחזק את השרירים. ניתן להשתמש במשקולות, גומיות, משקל הגוף ותרגול נגד כוח הכובד.
אימונים אלה גורמים להעלאת מסת השרירים מחזקים אותם, ומגנים עלינו מפני נפילות, מחלות ומאפשרים התאוששות טובה ממחלות ואשפוזים.

בכנס הזכירו מחקר אשר בוצע על אנשים מבוגרים בגיל 70 שעשו 10000 צעדים ביום. הם התבקשו במשך שבועיים לרדת ל 1000 צעדים ביום. למרות שחזרו לאחר מכן לתרגול רגיל היתה עדיין פגיעה ביכולת ההחלמה של הגוף כתוצאה מעליה בתהליכים דלקתיים.
דוגמא נוספת ממחקר אחר: נמצא כי 10 ימים של שכיבה גורמת לירידה במסת השריר בלי קשר לפגיעה כלשהי. כלומר מחלת חום, אשפוז קצר כל אלה כבר גורמים להיחלשות השרירים מבלי שאנחנו מודעים לכך ובגיל מבוגר הבניה מחדש קשה וארוכה יותר.

הפעילות האירובית מפחיתה את התהליך הדלקתי ולכן כה חשובה.
אימוני הכוח משפיעים על הפיכת החלבונים שאנו אוכלים לשרירים בצורה יעילה וגם מונעים את פירוק מסת השריר.
בנוסף לביצוע פעילות גופנית חשוב גם להתייעץ עם דיאטנית לגבי כמות החלבון וסוג החלבון שכדאי לצרוך בהתאם לגיל ומצב בריאותי.

לסיכום: אפשר וחשוב לשלב פעילות גופנית בסיסית בחיי היום יום כמו עליה במדרגות במקום במעלית, הליכה במקום נסיעה קצרה, קימה מישיבה לעמידה מספר פעמים ביום ועוד.
אולם מומלץ לבצע גם פעילות גופנית מגוונת באופן סדיר.
כדאי להתייעץ ולקבל הדרכה על מנת להתאים את רמת הקושי ליכולת ולמצב הבריאותי.
בכדי להתמיד מומלץ למצוא פעילות אשר תגרום לכם להנאה.
בהצלחה ושתהיו בריאים
בריאות טובה לכולם!!
מוזמנים לדף הפייסבוק שלנו 
SOL PhysYouTherapy
שלי, אורנה וליזה פיזיותרפיסטיות,
צוות סול פיזיותרפיה
בלינק קצת על מי אנחנו וחשוב לזכור מדובר בהמלצות כלליות
סרטון רגלים חזקות = בריאות מבדק ותרגיל בערוץ היוטיוב שלנו שבו גם חומרים נוספים שיכולים לעניין אתכם.

תגובות

BLOGGER: 1
Loading...
שם

ויטמינים ותוספי מזון,6,פעילות גופנית למבוגרים החדשים,29,פעילות מנטלית למבוגרים החדשים,12,רפואה מונעת,41,
rtl
item
BliGil - בריאות: כוח שרירי הרגלים מנבא את הבריאות שלנו - מבדק ותרגיל שחשובים לבריאות, מאת SOL
כוח שרירי הרגלים מנבא את הבריאות שלנו - מבדק ותרגיל שחשובים לבריאות, מאת SOL
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhPLAQdajAnPu4TKemqwQvaVY9mQwm-4-bVm0_z0xfDQdZzKUlS9KKBvpHiEMqTpCqoEyijIDdCc8iknOvdx8rFOgSzPpaeXBOqchGbsOQlnmPgqR_2fgN1IqkEBCArbA0txdKdo8fvaI0/s1600/%25D7%259B%25D7%2597.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhPLAQdajAnPu4TKemqwQvaVY9mQwm-4-bVm0_z0xfDQdZzKUlS9KKBvpHiEMqTpCqoEyijIDdCc8iknOvdx8rFOgSzPpaeXBOqchGbsOQlnmPgqR_2fgN1IqkEBCArbA0txdKdo8fvaI0/s72-c/%25D7%259B%25D7%2597.jpg
BliGil - בריאות
http://health.bligil.co.il/2019/07/blog-post.html
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/2019/07/blog-post.html
true
6951274216417512926
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק נכתב על ידי Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy