--> חודש המודעות למאבק בסרטן השד, אוקטובר 2018, לזכרה של גלית זפרן ז''ל | BliGil - בריאות

חודש המודעות למאבק בסרטן השד, אוקטובר 2018, לזכרה של גלית זפרן ז''ל

גלית זפרן ז'ל, צילום אודי סלמנוביץ האגודה למלחמה בסרטן מכריזה על פתיחת חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן השד, אוקטובר 2018 ...

גלית זפרן ז'ל, צילום אודי סלמנוביץ
האגודה למלחמה בסרטן מכריזה על פתיחת חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן השד, אוקטובר 2018
מגמת ירידה מובהקת בתמותה מסרטן השד, של כ-2% בכל שנה
ושל כ-25% ירידה בתמותה מאז שנת 2005
רוב החולות החדשות הן מעל גיל 50
שיעורי הריפוי וההישרדות מסרטן השד בישראל גבוהים בין מדינות ה-OECD ומגיעים ל-89.7% בקרב יהודיות, ו-84.4% בקרב ערביות
המלצות האגודה למלחמה בסרטן להפחתת הסיכון לחלות בסרטן השד
·  כשליש מכלל מקרי סרטן השד ניתנים למניעה באמצעות שמירה על  אורח חיים בריא ופעיל.
·  מחקרים מדעיים קבעו כי סגנון חיים בריא ופעיל מפחיתים את הסיכון לחלות בסרטן שד, וכן משפיעים על חזרת המחלה. האגודה למלחמה בסרטן ממליצה לכל הנשים בישראל לאמץ אורח  חיים בריא במטרה להפחית את הסיכון לחלות בסרטן השד: הימנעות מהשמנת יתר ושמירה על משקל גוף תקין; פעילות גופנית סדירה והגבלת שתיית אלכוהול או הימנעות מאלכוהול, במיוחד לנשים בסיכון גבוה. 
·  על מנת למנוע השמנה ולשמור על משקל גוף תקין - מצאי את האיזון המתאים לך בין הקלוריות שאת צורכת ובין פעילות גופנית שאת מבצעת – "מאזן האנרגיה".
  • מחקר קובע כי צריכה מוגברת של ירקות ופירות עשויה להפחית את הסיכון לסרטן שד
  • חוקרים מהרווארד וממרכז הסרטן דנה-פרבר בבוסטון, ארה"ב, בדקו במחקר ארוך טווח  את הקשר בין צריכה מוגברת של ירקות ופירות, ובין הסיכון לחלות בסרטן השד, בייחוד סרטן שד אגרסיבי (בעל סיכון גבוה להתפשטות וחזרת המחלה). לצורך המחקר נעשה שימוש בנתונים בנוגע לצריכת ירקות ופירות של 182,145 נשים אמריקניות בגיל 59-27 מתוך  מחקרי האחיות ( NHS, NHSII)- מהמחקרים הנרחבים ביותר שנערכו אי פעם בנוגע לגורמי סיכון של מחלות כרוניות בקרב נשים.
  • לתקציר המחקר באנגלית לחצו כאן.

מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, מדגישה כי: "נכון להיום, האמצעי היעיל ביותר נגד סרטן השד הינו הגילוי המוקדם. ככל שהמחלה מאובחנת בשלבים המוקדמים עולים סיכויי הריפוי לכ-90% ויותר. אני קוראת לכל הנשים לקחת אחריות על בריאותן ולאמץ אורח חיים בריא, אשר הוכח מדעית כמפחית משמעותית את הסיכון לחלות. במקביל לכך יש להיבדק על פי ההנחיות בהתאם לגיל, ולהכיר את הגוף ואת מצבו הרגיל, כך שבכל  מצב, אם מתגלה שינוי, חשוב לפנות מיד לרופא ולהתעקש על בירור טיבו".

הנתונים המעודכנים נכון לאוקטובר 2018:
  • סרטן השד הוא המחלה הממאירה השכיחה ביותר בנשים בישראל
  • עיקר התחלואה והסיכון הגבוה ביותר הוא בנשים מעל גיל 50
  • ההישרדות היחסית לחמש שנים מסרטן השד בישראל בקרב נשים שאובחנו בתקופה 2009-2005 גבוהה מאוד יחסית לממוצע.
  • בשנת 2015 נפטרו מסרטן חודרני של השד כ-1,000 נשים בישראל. זהו הגורם השכיח ביותר לתמותה מסרטן בקרב המלצות האגודה למלחמה בסרטן לאבחון מוקדם של סרטן השד
המלצת ממוגרפיה לנשים מגיל 50 ומעלה:
·         נכון להיום ממוגרפיה היא בדיקת הדמיה הנחשבת לשיטה הטובה ביותר לזיהוי גידול סרטני בשד בשלב מוקדם, עוד לפני שניתן לזהות אותו במישוש.
·         האגודה למלחמה בסרטן מדגישה לכל הנשים כי חיוני לחזור על הבדיקה בכל שנתיים, ולא להחמיץ את הבדיקה התקופתית המומלצת.
המלצה לנשים בכל גיל בסיכון רגיל:
·         הכירי את שדייך. בכל גיל ובכל מצב, אם גילית ממצא או שינוי כלשהו, פני לרופא ודרשי לברר את טיבו, ללא קשר לגילך.
·         ניתן לבצע בדיקת שד פעם בשנה על ידי רופא המומחה בבדיקת שד, אך חשוב לדעת כי בדיקת שד ידנית לא הוכחה באופן מדעי כאמצעי המפחית את התמותה מסרטן השד.
המלצה לנשים בסיכון גבוה ולבעלות היסטוריה של סרטן במשפחה:
·         לנשאית גנטית ולאישה שקרובת משפחה שלה בדרגה ראשונה (אם או אחות) חלתה בסרטן השד, מומלצת בדיקת ממוגרפיה מגיל 40, אחת לשנה, או אף מוקדם יותר, בהתאם להמלצות הרופא.
·         לנשאית מוטציות בגנים 1/2BRCA  או בגנים אחרים, ולנשים בקבוצות סיכון נוספות, מומלץ לבצע בדיקת MRI של השד אחת לשנה, בהתאם להמלצות משרד הבריאות. הבדיקה מומלצת גם לנשים שהוגדרו כבעלות סיכון של יותר מ-20% לחלות בסרטן השד במשך חייהן. פירוט של כל ההתוויות המאושרות בסל הבריאות, המתבצעות ללא תשלום בקופת החולים, ניתן למצוא באתר האגודה למלחמה בסרטן.
·         אישה או נערה שעברה הקרנות לבית החזה (בדרך כלל כטיפול במחלת לימפומה מסוג הודג'קין), בעיקר לפני גיל הפריון, נמצאת בסיכון מוגבר לחלות בסרטן השד, ומומלץ כי תבצע מעקב רפואי לגילוי מוקדם בהתאם להמלצות הרופא.
המלצה על ייעוץ גנטי:
  • אישה שחלתה בסרטן שד או שחלה, ובייחוד אם יש לה סיפור משפחתי, חשוב שתפנה לייעוץ ואבחון גנטי. התשובה עשויה להשפיע על אופן הטיפול שיוצע לה, והיא תוכל לשקול אפשרויות להפחתת הסיכון שלה.
  • לאישה שקרובת משפחה שלה מדרגה ראשונה חלתה בסרטן שד או שחלה, מומלץ לקבל מרופא המשפחה הפניה לייעוץ גנטי. במסגרת הייעוץ תתקבל החלטה אם על האישה לבצע בדיקה גנטית לשלילת או למציאת גורם סיכון תורשתי למחלה.
  • אישה שאובחנה כנשאית המוטציות בגנים 1/2BRCA , יכולה להפחית את הסיכון לחלות. ניתן להתייעץ עם הרופא המטפל גם ביחס לטיפול תרופתי, המפחית את הסיכון לחלות. באגודה שאלון אינטראקטיבי בנושא לאבחון וייעוץ גנטי- במסגרת התוכנית הסיכוי שבסיכון.

ידועניות נחשפות לקידום המאבק בסרטן השד
נשים ידועות בארץ ובעולם חשפו בעשורים האחרונים באומץ רב את סיפור המאבק וההחלמה שלהן בסרטן השד בכלי התקשורת, בהן הזמרת והשחקנית האוסטרלית, אוליביה ניוטון ג'ון, אשר לאחרונה הודיעה כי חלתה שוב, השחקנית ג'וליה לואי-דרייפוס, הזמרת קיילי מינו, הזמרת מריאן פייתפול, הזמרת שריל קרואו, השחקנית סוזאן סומרס, השחקנית כריסטינה אפלגייט, השחקנית סינתיה ניקסון, השחקנית אידי פאלקו, השחקנית שאנון דוהרטי, שחקנית הטניס הידועה מרטינה נברטילובה, מנחת הטלוויזיה ג'וליאנה ראנסיק, המנחה ואשת העסקים שרון אוסבורן, השחקנית ג'יין פונדה, השחקנית קתי בייטס, השחקנית הבריטית מגי סמית, העיתונאית האקטיביסטית האמריקאית גלוריה סטיינם ורבות נוספות.

בארץ פרסמו את דבר מחלתן הזמרת שרון חזיז, הפזמונאית שימרית אור, השרה לשעבר יולי תמיר, הזמרת קורין אלאל, השחקנית לאורה ריבלין, המוזיקאית ומנחת ערבי שירה בציבור עינת שרוף ונוספות.

מסקר דעת קהל שערכה בעבר האגודה למלחמה בסרטן, עולה כי 81% מהציבור חושבים שמפורסמים החושפים בתקשורת את מחלת הסרטן נותנים כוח לחולי סרטן להתמודד וכי מדובר בצעד חיובי. האגודה למלחמה בסרטן מברכת על גילוי הלב ומעודדת ידועניות שחלו לספר על מחלתן כדי להעניק כוח לחולות אחרות להתמודד עם המחלה, כמו גם לעודד נשים לגשת לביצוע בדיקה לאבחון מוקדם. הסקר נערך באמצעות מכון המחקר מותגים.
-
-
גברים וסרטן השד
במקרים נדירים גברים עלולים לחלות בסרטן השד (1% מסך החולות בסרטן השד). על פי הנתונים, במדינת ישראל מאובחנים מדי שנה כ-50 גברים חולים בסרטן השד. הגורם לסרטן השד בקרב גברים עדיין אינו ברור לגמרי, אך נראה כי ישנם גברים שהם בעלי סיכון גבוה מהממוצע לחלות במחלה. גורמי הסיכון העיקריים הם גיל מעל 60, והימצאות בני משפחה קרובים (גברים או נשים) שחלו או שחולים בסרטן השד. לגברים הנמצאים בסיכון גבוה רצוי לפנות לרופא המשפחה בקופת החולים לקבלת הפניה לייעוץ גנטי. לגברים בריאים בסיכון רגיל, נכון להיום אין המלצה לבדיקה מוקדמת.
-
האגודה למלחמה בסרטן מזמינה נשים בכל גיל להתקשר למוקד הטלמידע של האגודה למלחמה בסרטן המאויש 24 שעות ביממה, למענה על שאלות ולקבלת עלוני מידע ללא תשלום בנושא אבחון מוקדם של סרטן השד, כמו גם מידע על הטיפולים השונים למחלה, שירותי התמיכה לנשים חולות, ייעוץ מיני ופוריות למתמודדות עם סרטן השד, מידע על מחקרים קליניים בתחום סרטן השד ועוד בשיחת חינם לטלפון שמספרו 1-800-599-995.
נשים המעוניינות בתמיכה, כמו גם נשים שהחלימו מסרטן השד ומעוניינות להתנדב, מוזמנות ליצור קשר עם 'יד להחלמה׳® בטלפון המאויש 24 שעות 1-800-36-07-07 או בלחיצה על הכפתור הוורוד באתר האגודה.
האגודה מפעילה פורום סרטן השד ופורום נשאיות גנטיות ונשים בסיכון גבוה לחלות בסרטן השד והשחלות, המנוהל על ידי מיטב אנשי המקצוע בהתנדבות. לכניסה לפורומים לחצו כאן.
האגודה עורכת מגוון פעילויות ומעניקה שירותי תמיכה רבים לנשים המתמודדות עם סרטן השד, כגון קבוצות תמיכה לחולות, לבני הזוג ועוד. מידע מפורט על אודות כל השירותים, הניתנים ללא תשלום, בנושא סרטן השד, ניתן למצוא באתר האגודה, בקישור הבא.

האגודה למלחמה בסרטן, הינה ארגון ללא כוונות רווח הפועל בכל החזיתות, לקידום המחקר, דרכי המניעה, שיפור דרכי הטיפול והשיקום של החולים והמחלימים, הודות לתרומות הציבור בלבד וללא כל מימון מתקציב של משרד ממשלתי כלשהו. הפרויקטים בהם משקיעה האגודה למלחמה בסרטן נקבעים על ידי ועדות מקצועיות שחברים בהן בהתנדבות נציגים ממיטב אנשי הרפואה והמחקר ברחבי הארץ, והם נבחנים בקפידה, לאחר שיקול דעת מקצועי וענייני ברמה הלאומית. באגודה למלחמה בסרטן פעילים בקהילה המקומית כ-3,500 מתנדבים הפרוסים ב-70 סניפים בכל רחבי הארץ, השותפים לקידום המאבק בסרטן באזור מגוריהם. לקריאת מידע מעודכן על מניעה ואבחון מוקדם של סרטן השד היכנסו לאתר האגודה: www.cancer.org.il. לתרומות התקשרו לטלפון: 1-800-35-46-46.

תגובות

שם

ויטמינים ותוספי מזון,6,פעילות גופנית למבוגרים החדשים,29,פעילות מנטלית למבוגרים החדשים,12,רפואה מונעת,41,
rtl
item
BliGil - בריאות: חודש המודעות למאבק בסרטן השד, אוקטובר 2018, לזכרה של גלית זפרן ז''ל
חודש המודעות למאבק בסרטן השד, אוקטובר 2018, לזכרה של גלית זפרן ז''ל
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjon6xCjHN3HZiJQvi6ntJamvL58SL83DvxocukTx9Z-BxW0Z-TljSYfFLInZLTDXQY4QLdyQ1xPjqRso1nxf5pqZOUpaK2pqL73rcgubRc4seQH4W_Rx9D11p3uOMGEX-OjpJVEEqg3O4/s1600/%25D7%2592%25D7%259C%25D7%2599%25D7%25AA+%25D7%2596%25D7%25A4%25D7%25A8%25D7%259F.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjon6xCjHN3HZiJQvi6ntJamvL58SL83DvxocukTx9Z-BxW0Z-TljSYfFLInZLTDXQY4QLdyQ1xPjqRso1nxf5pqZOUpaK2pqL73rcgubRc4seQH4W_Rx9D11p3uOMGEX-OjpJVEEqg3O4/s72-c/%25D7%2592%25D7%259C%25D7%2599%25D7%25AA+%25D7%2596%25D7%25A4%25D7%25A8%25D7%259F.jpg
BliGil - בריאות
http://health.bligil.co.il/2018/09/2018.html
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/2018/09/2018.html
true
6951274216417512926
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק נכתב על ידי Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy