--> יום ההליכה הבינלאומי. אבל נכון תמיד, מאת SOL | BliGil - בריאות

יום ההליכה הבינלאומי. אבל נכון תמיד, מאת SOL

ביום שישי הקרוב, ה 26.10.18 חל יום ההליכה הבינלאומי. לא סתם נקבע יום מיוחד לכבוד ההליכה. זהו תפקוד בסיסי שחשוב לשמר לאורך החיים כמה שיות...


ביום שישי הקרוב, ה 26.10.18 חל יום ההליכה הבינלאומי.
לא סתם נקבע יום מיוחד לכבוד ההליכה. זהו תפקוד בסיסי שחשוב לשמר לאורך החיים כמה שיותר. כמו כן זוהי הפעילות הגופנית הקלה ביותר והזמינה ביותר ואפילו הזולה ביותר.
כתבנו כבר רבות על חשיבות הפעילות הגופנית בעולם היושבני של ימינו וסיפרנו שהישיבה הוגדרה כבר כמחלת המאה הנוכחית שנקראת "יושבנות".
הסברנו גם מה הם היתרונות הרבים של הפעילות הגופנית לשרירים והשלד, למחזור הדם, למניעת מחלות כללית כמו סרטן, מחלות לב וסכרת. ההליכה משפיעה גם על מצבנו הרגשי: תורמת להורדת הסטרס והעלאת תחושת רגיעה וגורמת לעליה במצב הרוח ושמחת החיים. הזכרנו גם את התרומה למוח שעושה הפעילות הגופנית, בשיפור הזיכרון ומניעת אלצהיימר.
הבנו שרצוי מאד ללכת בחוץ, בפארק/יער/הרים/ים כי צבעי הירוק וכחול משפיעים גם הם על הרוגע ועל מצב הרוח .
היום אני רוצה להדגיש עוד 2 נושאים הקשורים להליכה:
1. הליכה על משטחים משתנים
2. כמות ההליכה הרצויה
יש חשיבות ויתרון להליכה על משטחים שונים מכביש או מדרכה לדוגמא: הליכה על חול מעט טובעני, הליכה בנחלים השונים בארץ המשלבת טיפוס על סלעים וירידה מהם, הליכה על סלעים לאורך חוף הים ואפילו הליכה על דשא. הליכה כזו מאתגרת יותר את שרירי הרגליים, גורמת לחיזוקם ותורמת לשיפור שווי המשקל.
כמות ההליכה הרצויה – ארגון הבריאות הבינלאומי ממליץ על ביצוע כ 10,000 צעדים ביום כדי לשמור על הבריאות. מומלץ למדוד את צעדינו בכל יום בעזרת מד צעדים או אפליקציה מתאימה בטלפון (הפידבק החזותי מדרבן לעשיה). במדידת צעדים לא מדובר דווקא על פעילות רציפה אלא מודדים את כל הצעדים שעושים לאורך כל היום בפעילויות השונות. וזה חשוב!!!
עם זאת, בנוסף לתנועה ושילוב ההליכה במהלך היום תוך כדי העיסוקים שלנו, מומלץ גם לבצע הליכה רצופה. הליכה זו תורמת לכושר האירובי שלנו ולכן מומלץ להגיע לחצי שעה מינימום ורצוי שעה.
מומלץ ללכת מינימום חצי שעה 5 פעמים בשבוע או 150 דקות שבועיות. כמובן שמתחילים בהדרגה, קודם אפשר ללכת בקרבת הבית כ 20 דקות וכל שבוע-שבועיים להעלות את הזמן.
כדאי להתחיל מהליכה קלה לחימום במשך 5 דקות (בחורף רצוי לעשות חימום גם לשאר מפרקי הגוף) ואז במשך 20-50 דקות נלך בקצב מהיר יותר, שנרגיש כי אנו מתאמצים אבל לא נשארים חסרי אוויר. הליכה בקצב אשר יאפשר לי לומר משפט שלם אבל לא לתת מתכון או רכילות ארוכה ומפורטת. בסיום שוב 5 דקות הליכה איטית לשחרור.
להעמקה בנושא הליכה נכונה ללא כאבים כולל הסברים על נעליים מתאימות ותרגול נכון ומתאים, פנו אלינו בטלפון, מייל, פייסבוק או הזמינו אותנו להרצאה בנושא חיים טובים ללא כאבים בעזרת תחזוקה נכונה וטיפול עצמי

,בברכת בריאות טובה
אורנה הפיזיותרפיסטית
SOL  PhysYouTherapy


בלינק קצת על מי אנחנו וחשוב לזכור מדובר בהמלצות כלליות

תגובות

שם

ויטמינים ותוספי מזון,6,פעילות גופנית למבוגרים החדשים,29,פעילות מנטלית למבוגרים החדשים,12,רפואה מונעת,41,
rtl
item
BliGil - בריאות: יום ההליכה הבינלאומי. אבל נכון תמיד, מאת SOL
יום ההליכה הבינלאומי. אבל נכון תמיד, מאת SOL
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhPhKKZ7-2Cs37DsRdKBsbB0gXS_VyB8wMYDmj4tiAEZqiSBgMc_1hqGy5AjA4x1DAgQ8yOABFq5RPBaqy1ZqOkEq_OtJ1Sqct318ltuaINF7tJ0EOyeHAV9f5IfxKNG1rM4WnEqHiDDvo/s1600/beach-couple-walking-ocean-1248515.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhPhKKZ7-2Cs37DsRdKBsbB0gXS_VyB8wMYDmj4tiAEZqiSBgMc_1hqGy5AjA4x1DAgQ8yOABFq5RPBaqy1ZqOkEq_OtJ1Sqct318ltuaINF7tJ0EOyeHAV9f5IfxKNG1rM4WnEqHiDDvo/s72-c/beach-couple-walking-ocean-1248515.jpg
BliGil - בריאות
http://health.bligil.co.il/2018/10/26.html
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/2018/10/26.html
true
6951274216417512926
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק נכתב על ידי Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy