--> יום המודעות לקידום המאבק בסרטן הריאות | BliGil - בריאות

יום המודעות לקידום המאבק בסרטן הריאות

על פי הערכת האגודה למלחמה בסרטן, מדי חודש מתגלים בישראל למעלה מ-200 חולים חדשים בסרטן הריאות, כ-175 מהם מעשנים. יום המודעות לקידו...



על פי הערכת האגודה למלחמה בסרטן, מדי חודש מתגלים בישראל למעלה מ-200 חולים חדשים בסרטן הריאות, כ-175 מהם מעשנים.

יום המודעות לקידום המאבק בסרטן הריאות מצוין בישראל ב-5 בנובמבר 2018. עישון סיגריות הוא הסיבה למרבית המקרים של סרטן הריאות ןאחראי ל-85% ממקרי סרטן הריאות בישראל. החשיפה לעישון פסיבי גורמת לעוד 2.7% מקרים, על פי מחקר של אגודת הסרטן האמריקאית. חשיפה לאזבסט, זיהום אוויר, גז ראדון וגורמים אחרים מובילים ליתר מקרי התחלואה.

מ-200 חולים חדשים עם סרטן הריאות, כ-175 מהם מעשנים או שעישנו עד לאחרונה. בעשורים האחרונים, ככל שמספר הנשים המעשנות בישראל עלה, כך גם עלו מקרי סרטן הריאות בקרב נשים. 
מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, מסבירה כי "לריאות האדם יש כושר התחדשות והתנקות. אם לא נגרם להן נזק קבוע, מתחיל תהליך השיקום כמעט מיד עם הפסקת העישון. בתוך כ-15 שנה רקמת הריאות חוזרת למצב תקין ומשתווה לזה של אדם לא מעשן."

ד"ר דודי ביטון, רופא ורכז הסברה בכיר באגודה למלחמה בסרטן, מוסיף כי: " חלק מהמעשנים עברו או משתמשים במקביל בסיגריות אלקטרוניות ובמתקני אידוי ניקוטין מסוגים שונים, במחקרי מעבדה מעודכנים כבר נמצא קשר בין ניקוטין לסרטן הריאות ומי יודע מה ימצאו במחקרים קליניים בבני אדם. בניגוד לתחליפי הניקוטין הנמכרים בבתי המרקחת כאביזר לגמילה, כמו מדבקות, משאפים ומסטיקים, בהם המינון מדוד ומוגבל בזמן, במקרה של הסיגריות האלקטרוניות אין הגבלה, וניתן לצרוך ברצף כמויות גבוהות מאוד ומסוכנות של ניקוטין".

המלצות האגודה למלחמה בסרטן לזיהוי תסמינים של סרטן הריאות
  • שיעול מתמשך במשך שלושה שבועות ויותר, או שינוי באופי השיעול הרגיל.
  • דלקת בבית החזה שאינה מגיבה לטיפול תרופתי.
  • קוצר נשימה וצפצופים.
  • שיעול והפרשה של ליחה דמית.
  • צרידות.
  • כאב בחזה או בכתף - ניתן לחוש בכאב עמום או חד בחזה בעת שיעול או בלקיחת שאיפה עמוקה.
  • איבוד תיאבון וירידה במשקל.
  • קוצר נשימה.
  • קשיי בליעה.
  • עייפות קיצונית (תשישות) וישנוניות.
  • קצוות אצבעות הידיים הופכות לגדולות יותר ומעוגלות יותר (התאלות - Clubbing).
  • נפיחות בבלוטות לימפה באזור הצוואר.
אם את/ה סובל/ת מאחד התסמינים המפורטים לעיל במשך למעלה משלושה שבועות, חשוב כי תיבדק על ידי רופא המשפחה שלך. כל התסמינים הללו עלולים להיגרם גם מעישון או ממחלות אחרות שאינן סרטן. לעיתים סרטן ריאות מאובחן באופן אקראי באנשים שאינם סובלים מתסמינים כלל, אך נבדקים בצילום או בסריקת ריאות לבירור בעיה אחרת.

ידוענים חושפים את מאבקם בסרטן הריאות
סלבריטאים רבים בארץ ובעולם חשפו בעשורים האחרונים את סיפור המאבק שלהם בסרטן הריאות. אחד הראשונים שנחשפו בעולם הוא השחקן יול ברינרש לפני מותו הקליט תשדיר שירות לאגודה האמריקאית למלחמה בסרטן, הקולנוען המיתולוגי וולט דיסני, שהיה מעשן כבד, נפטר בגיל 65 מסרטן הריאות,  הזמרת דונה סאמר, שנפטרה בגיל 63, לאחר מאבק ממושך בסרטן הריאות. המלך ג'ורג' השישי אביה של המלכה אליזבת, נפטר בגיל 56 מסרטן הריאות. גם הנסיכה מרגרט, אחותה הצעירה של מלכת בריטניה, עישנה למעלה מ-60  סיגריות ליום, נפטרה בגיל 71 מסרטן הריאות.

גם בישראל, השחקן שייקה אופיר שנפטר מסרטן ריאות בגיל 58 והיה מעשן כבד, המשוררת לאה גולדברג שנפטרה בגיל 59 מסרטן ריאות והייתה מעשנת כבדה, וח"כ גדעון עזרא שנפטר בגיל 74 לאחר מאבק ממושך בסרטן הריאות. לפני פטירתו בחר ח"כ עזרא בצעד חשוב להיחשף בפני בני נוער ותלמידים, ולהתריע על הסכנות הטמונות בעישון, הכל כדי למנוע מהם לעשן את הסיגריה הראשונה ולהתמכר.

מחקרים קליניים בתחום סרטן הריאות הפתוחים לגיוס משתתפים
המאגר מיועד לחולי סרטן המעוניינים להשתתף במחקרים קליניים בהם ניתנים טיפולים ניסיוניים, וכן לאנשים בריאים הנמצאים בקבוצות סיכון. המאגר מחולק על פי סוגי הסרטן הנפוצים. מאגר האגודה למלחמה בסרטן לחצו כאן.

האגודה למלחמה בסרטן בעד תוכנית פיילוט מבוקרת לגילוי מוקדם של סרטן הריאות
לעיון מעמיק בנייר עמדה בנושא, במיזם ויקירפואה של איגוד רופאי המשפחה לחצו כאן.

נמצא קשר בין עישון, צריכת פירות ופעילות גופנית ובין הסיכון לחלות בסרטן ריאות.
מחקר רחב היקף שבוצע באוסטרליה, ערך סקירת מחקרים נרחבת על מנת לבדוק את הקשר בין אורח חיים, הכולל עישון, צריכת פירות ופעילות גופנית לבין הסיכון לחלות בסרטן הריאות. לצורך המחקר השתמשו החוקרים במידע נרחב על אורח חיים וגורמי סיכון של 364,411 משתתפים, בגיל 51 ומעלה.
תוצאות המחקר: 
78% מהמקרים שאותרו בקרב המשתתפים נגרמו עקב עישון בעבר או בהווה.
צריכת 2 פירות ביום או יותרהפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן ריאות ב-13%, לעומת אנשים שצרכו פחות מ-2 פירות ליום.
התמדה בפעילות גופנית הפחיתה את הסיכון לחלות ב-18%, לעומת משתתפים שהמעיטו בביצוע פעילות גופנית. 
שילוב של צריכה מרובה של פירות, ביצוע פעילות גופנית והפחתת עישון יכול למנוע עד 63% ממקרי סרטן הריאות לאורך 40 שנים וכ-31% ממקרי סרטן הריאות לאורך עשור.  משמעותי במיוחד בקרב אנשים עם מספר גורמי סיכון לחלות.
לסיכום, הפסקת עישון, הגברת הצריכה של פירות ועיסוק בפעילות גופנית, מקטינים את התחלואה בסרטן ריאות. המחקר באנגלית לחצו כאן.
 לכניסה לפורום סרטן ריאות ולפורומים נוספים באתר האגודה לחצו כאן.


תגובות

שם

ויטמינים ותוספי מזון,6,פעילות גופנית למבוגרים החדשים,29,פעילות מנטלית למבוגרים החדשים,12,רפואה מונעת,41,
rtl
item
BliGil - בריאות: יום המודעות לקידום המאבק בסרטן הריאות
יום המודעות לקידום המאבק בסרטן הריאות
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgn5M5GpZywGdsuybUZ0hGxsSIAfZPo67iawvw9SP-nxNqUiBgs7jYIQZxCWdQ-YQMg7OBkgjTtHdx0RL7iwdcEpKu415hibb6eseCCXXMZmfujj5Wwp10XrmUhvue6vseiCTKz-a_xZdw/s1600/smoking-.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgn5M5GpZywGdsuybUZ0hGxsSIAfZPo67iawvw9SP-nxNqUiBgs7jYIQZxCWdQ-YQMg7OBkgjTtHdx0RL7iwdcEpKu415hibb6eseCCXXMZmfujj5Wwp10XrmUhvue6vseiCTKz-a_xZdw/s72-c/smoking-.jpg
BliGil - בריאות
http://health.bligil.co.il/2018/11/blog-post.html
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/2018/11/blog-post.html
true
6951274216417512926
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק נכתב על ידי Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy