--> התמודדות עם דיכאון חורף, מאת אלעד דהן | BliGil - בריאות

התמודדות עם דיכאון חורף, מאת אלעד דהן

דיכאון חורף  אנשים רבים סובלים מדיכאון בחורף, גם אנשים שלא סובלים מדיכאון בדרך כלל יכולים להגיע למצב דכאוני בתקופה הקרה והחשוכה. מה גו...

דיכאון חורף 
אנשים רבים סובלים מדיכאון בחורף, גם אנשים שלא סובלים מדיכאון בדרך כלל יכולים להגיע למצב דכאוני בתקופה הקרה והחשוכה. מה גורם לדיכאון הזה? ומה אפשר לעשות כדי להמנע ממנו?

הגורמים לדיכאון חורף:
למרות העובדה שמיליוני אנשים בעולם סובלים ממצב רוח ירוד בעונה הקרה, התופעה של דיכאון חורף נראית לנו אגדה. אולם יש הוכחות מדעיות לכך שמזג אויר אפור וסגרירי אכן משפיע על מצב הרוח.
רוב המדענים סבורים שהבעיה קשורה לדרך שבה גופנו מגיב לאור יום. אור הנקלט על ידי העיניים גורם לשינויים ברמות ההורמונים המופרשים בגוף. למשל ייצור ההורמון מלטונין המופרש בשינה מפסיק כאשר אנו נמצאים באור יום. ההנחה היא שאנשים הסובלים מדיכאון חורף מושפעים משעות האור המעטות, רמות המלטונין אצלם עולות מה שגורם לסימפטומים הקשורים לדיכאון.
כאשר אנו מרגישים במצב רוח ירוד עם בוא החורף, כנראה שלאור היום המוגבל שאנו סופגים יש קשר לכך.

התמודדות עם דיכאון חורף:
אם דיכאון חורף קשור לשעות האור שאנו מקבלים אין זה מפתיע שהטיפול קשור בצורה כזו או אחרת להכנסת אור נוסף לחיי היומיום. אם אתם מרגישים מדוכדכים בחורף נסו לצאת החוצה כמה שיותר, במיוחד בימים בהירים. גם ישיבה ליד החלון כאשר השמש מציצה יכול לעזור. אפילו יציאה לחופשה קצרה במקום שמשי יכולה לחולל פלאים עבור אנשים מסוימים, למרות שיש המעידים שבריחה שכזו מהאפרוריות רק החמירה את הבעיה כאשר הם חזרו.
לעיתים נדרש טיפול באור על מנת להתמודד עם דיכאון חורף. טיפול כזה הוא למעשה ישיבה מול 'קופסת אור' המייצרת אור בהיר וחזק.
בנוסף לספיגת אור חשוב לאכול אוכל מזין במהלך החורף. דיכאון חורף יכול לעורר צורך לאכול אוכל מנחם כמו פחמימות או שוקולדים, אך אל תשכחו לכלול גם כמות גדולה של פירות וירקות בדיאטה היומיומית.

פעילות פעילות פעילות!
קיימת דרך נוספת להפטר מדיכאון החורך והיא- להיות פעילים, כמה שיותר.
קיימות הוכחות משכנעות שפעילות עצימה למשך 30 דקות, שלוש פעמים בשבוע לפחות יעילה ביותר נגד דיכאון. אם אתם יודעים שקיימת אצלכם נטייה להכנס למצב רוח מדוכדך בחורף פעילות ספורטיבית בחוץ תהיה בעלת יעילות כפולה! פעילות גופנית ידועה כמעלה את רמות הסרוטונין בגוף שהוא הורמון הקשור לוויסות מצב הרוח. בנוסף, פעילות גופנית בחוץ משמשת לגיוון הסביבה הקבועה ועוזרת לפגוש אנשים חדשים. אם קשה לכם להתאמן לבד יכול להיות שהפתרון עבורכם הוא הצטרפות לקבוצה שתדרבן אותכם לצאת להתאמן גם בימים סגריריים.
הליכות ארוכות בחוץ ידועות גם הן כמסייעות לשיפור מצב הרוח.

אלעד דהן, מומחה ומדריך בטיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT
מנהל את "רימון – מרכז מומחים לטיפול בילד ובמשפחה"

תגובות

BLOGGER: 1
Loading...
שם

ויטמינים ותוספי מזון,6,פעילות גופנית למבוגרים החדשים,29,פעילות מנטלית למבוגרים החדשים,12,רפואה מונעת,41,
rtl
item
BliGil - בריאות: התמודדות עם דיכאון חורף, מאת אלעד דהן
התמודדות עם דיכאון חורף, מאת אלעד דהן
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj8_n6_2BrbSI_ZiCzs0t71V-C938G77ZI8vdqDArW6rHdM1AHLNkw-Rc6MuacLlb26A8EvBQpjsuz5ZPC35QSKD455gn7M_kiWVrcCcQ5xLqT6OrJMPlbcaUrVFH_lpUD9a79PYHelktA/s1600/rain-.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj8_n6_2BrbSI_ZiCzs0t71V-C938G77ZI8vdqDArW6rHdM1AHLNkw-Rc6MuacLlb26A8EvBQpjsuz5ZPC35QSKD455gn7M_kiWVrcCcQ5xLqT6OrJMPlbcaUrVFH_lpUD9a79PYHelktA/s72-c/rain-.jpg
BliGil - בריאות
http://health.bligil.co.il/2018/12/blog-post.html
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/2018/12/blog-post.html
true
6951274216417512926
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק נכתב על ידי Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy