--> לחזור לעצמי לאחר התקררות או מחלת חום, מאת SOL | BliGil - בריאות

לחזור לעצמי לאחר התקררות או מחלת חום, מאת SOL

בשבוע שעבר הייתי חולה מקוררת ומנוזלת כל הגוף כאב לי וזה עוד למרות שלא היה לי חום. "כולם חולים" אמרו לי, "מסתובבים הר...



בשבוע שעבר הייתי חולה מקוררת ומנוזלת כל הגוף כאב לי וזה עוד למרות שלא היה לי חום. "כולם חולים" אמרו לי, "מסתובבים הרבה וירוסים", "כנראה התעייפת יותר מדי" . טוב אז נשארתי בבית ורוב הזמן הייתי במיטה. שתיתי הרבה כוסות תה  בשילובים מעניינים: עלי נענע, ג'ינגר, לימון, דבש ייעצו לי גם לשים בצל חתוך ליד המיטה, כי זה עוזר לנשימה ולשתות שיק ירוק.
הגוף שלי אומר לי לשכב ולנוח. אפילו כשהרגשתי קצת יותר טוב לא הצלחתי לעשות את הפעילויות שאני עושה בשגרה. לא עשיתי הליכות, לא תרגלתי צ'י קונג, ולא תרגילים עם כדור. פשוט לא היה לי כוח, ממש נחלשתי.
גם על הצעירים במשפחתי הוירוסים לא פסחו וחלקם אפילו חוו חום גבוה, כך שחשוב לזכור שזה קורה לכולנו גם לצעירים וגם למבוגרים.
כבר שנים מתפרסמים מחקרים שמדברים על כך שלאחר שכיבה ממושכת במיטה אנו מאבדים מסת שריר. הדבר נובע מחוסר הפעילות ובעיקר חוסר פעילות נגד כוח הכובד, מה שאנו עושים בשגרה בכל יום. (קימה מישיבה, הליכה, התכופפות להרמת חפצים מהרצפה, עליה וירידה במדרגות) בשבוע שכיבה ללא מחלת חום, מאבדים כ 20% מכוח השריר בעיקר בשרירי הרגליים שהם אלה שעובדים בעיקר כנגד כוח הכובד.
 כאשר אנו חולים במחלת חום השרירים נחלשים עוד יותר.
לכן כשנחלים וננסה לחזור לשגרה נרגיש שאנו חלשים יותר ומעט קשה יותר ללכת מרחקים שנהגנו ללכת קודם וקשה יותר לעלות ולרדת מדרגות וכל פעילות גופנית שנהגנו לעשות ,אפילו מלאכת ניקיון הבית, תהיה מעט יותר קשה (תלוי כמובן אם היה חום או לא וכמה זמן שכבנו).
אז איך נחזור לעצמנו ולשגרה שלנו?
חשוב שנבין שצריך לחזור לפעילויות הפיזיות בהדרגה ולהקשיב לגוף .
אפשר להתחיל באותה פעילות אך פחות זמן או פעילות אחרת פחות קשה. אם נהגנו לרוץ אז עכשיו ללכת חלק מהזמן ולרוץ חלק מהזמן. אם הרמנו משקולות, נתחיל שוב ממשקל יותר נמוך ואולי פחות חזרות. אם ניקינו את כל הבית בבת אחת במשך כמה שעות, כדאי שנחלק את המאמץ לפעמיים .
חשוב גם שנזכור שלאחר מחלה יש צורך ביותר מנוחה ממה שהיינו זקוקים קודם.
מהירות החזרה לשגרה תלויה כמובן בכוח ובכושר שהיה לנו לפני המחלה וגם באורך המחלה ועוצמתה.    
קחו את הזמן, תקשיבו לגוף ותתמידו בפעילות ...כי פעילות גופנית קבועה גם מרחיקה מחלות.
וטיפ אחרון שתמיד נכון : יש לשמור על מספר שעות שינה מינימלי של כ 7 שעות בלילה כדי לשמור על מערכת חיסון חזקה!!!
ושנהיה בריאים...
שלי, אורנה וליזה
פיזיותרפיסטיות, צוות סול פיזיותרפיה SOL PhysYouTherapy
בלינק קצת על מי אנחנו וחשוב לזכור מדובר בהמלצות כלליות
לינק לדף הפייסבוק שלנו מוזמנים לדף הפייסבוק שלנו

תגובות

שם

ויטמינים ותוספי מזון,6,פעילות גופנית למבוגרים החדשים,29,פעילות מנטלית למבוגרים החדשים,12,רפואה מונעת,41,
rtl
item
BliGil - בריאות: לחזור לעצמי לאחר התקררות או מחלת חום, מאת SOL
לחזור לעצמי לאחר התקררות או מחלת חום, מאת SOL
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjILs__VRKlP_LdpogJPdBXzwmUQCKXp83IULWIfRYVl-eyDIVP5udK5W3vEQcdFogzcFetC1UwsZziVXZm-oZ77cb0VI3Qf_nT6KyGqXnn75vxLXs_IB_SFvGYNsLTPFv3kADQfNEWOrk/s1600/flu.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjILs__VRKlP_LdpogJPdBXzwmUQCKXp83IULWIfRYVl-eyDIVP5udK5W3vEQcdFogzcFetC1UwsZziVXZm-oZ77cb0VI3Qf_nT6KyGqXnn75vxLXs_IB_SFvGYNsLTPFv3kADQfNEWOrk/s72-c/flu.jpg
BliGil - בריאות
http://health.bligil.co.il/2019/01/blog-post.html
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/2019/01/blog-post.html
true
6951274216417512926
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק נכתב על ידי Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy