--> בעור השמש העזה, כיצד להגן על העור מקרני השמש, מאת ננסי ירחי | BliGil - בריאות

בעור השמש העזה, כיצד להגן על העור מקרני השמש, מאת ננסי ירחי

הקיץ כבר כאן והשמש מכה ללא רחם. אף תכשיר אינו מגן ב 100% מהקרינה האולטרא סגולה של השמש, שחשיפה מוגברת אליה עלולה לגרום נזק ל-DNA ולהתפת...


הקיץ כבר כאן והשמש מכה ללא רחם.אף תכשיר אינו מגן ב 100% מהקרינה האולטרא סגולה של השמש, שחשיפה מוגברת אליה עלולה לגרום נזק ל-DNA ולהתפתחות גידולים סרטניים. מדובר בשני סוגי קרינה UVA (גל ארוך) ו-UVB (גל קצר). בעבר חשבו שהגל הקצר הוא הסיבה המרכזית לדאגה, אך כיום ידוע גם על נזקים שנגרמים כתוצאה מקרינת UVA.
רוב הקרינה שמצליחה לחדור את האטמוספירה היא קרינת UVA הארוכה, וכיום יודעים שהיא תורמת להיווצרות גידולים באפידרמיס ומאיצה את הזדקנות והתקמטות העור. מיטות שיזוף, אגב, מפיקות קרינת UVA רבה והמשתמשים בהן חשופים עוד יותר לסיכונים הכרוכים בקרינה זו. UVB היא הקרינה שגורמת לאדמומיות בעור ולכוויות שמש, ויש לה השפעה מכרעת על היווצרות גידולים סרטניים בעור. קרינה זו חזקה במיוחד בקיץ, בשעות הצהריים.
רוב תכשירי ההגנה מציעים הגנה נרחבת ככל האפשר נגד טווח הקרינה המסוכן ומכילים חומרים שונים שחוסמים את הקרינה ומחזירים אותה.

מהם הסיכונים בחשיפה לשמש?
לעור יש "זכרון" טוב והוא צובר קרינה במהלך השנים. חלק מהקרינה הזו נראית לעין וחלק לא. חשיפה לשמש גורמת למיני נזקים מיידים כמו  כוויות בדרגות שונות, שלפוחיות ואדמומיות. על פי מחקרים שנערכו במהלך השנים האחרונות בנושא חשיפה לשמש, נמצא קשר שמעיד שחשיפה אל השמש מעלה את הסיכון להתפתחות סרטן העור.
בנוסף לכך, קיימות סכנות נוספות לחשיפה במצב של אי הגנה מהשמש כמו הופעה של נגעים קדם סרטניים, פגיעה ב- DNA של התא, הזדקנות מוקדמת של העור (ריבוי קמטים), פיגמנטציה, גוון צהבהב של העור, נמשים, ריפיון של העור ומרקם גס, מחוספס ולא נעים של העור, הופעתם של נימי דם שיטחיים על העור.

לכן חשוב, במיוחד עקב העובדה שאנו חיים במדינת ישראל שידועה כמדינת שמש חמה מאוד, לערוך בדיקה תקופתית אצל רופא, ולעקוב אחר שינויים בעור. יש הרבה דרכים להתגונן ולמנוע את נזקי השמש מראש. אל תגיעו למצב בו אתם נזקקים למתיחת פנים או אף לגרוע מכך, לניתוחים כירורגיים.

משמעות מספרי תכשירי הגנה מהשמש 
SPF מסמן את מכפלת הזמן שהתכשיר מעניק הגנה לעור לפני שהוא נשרף בשמש. - לדוגמא, אם העור שלך נוטה להשרף בשמש לאחר 10 דקות, SPF 15 יגן על עורך ל 150 דקות. 
אנשים עם עור בהיר מאוד צריכים להתמרח עם מקדם הגנה 40-50 SPF. 
אנשים עם גוון עור בהיר יכולים להשתמש במקדם הגנה 30-35 SPF
אנשים עם עור "בינוני" (גוון עור בהיר עד כהה) יכולים להשתמש עם תכשיר הגנה של 15-30 SPF
אנשים עם עור כהה יכולים להשתמש עם מקדם הגנה 15 SPF

הגנה מהשמש – מה לעשות לאחר שהעור נכווה?

כוויה מהשמש גורמת לייבוש של העור ובנוסף לכך גם לסיבי הקולוגן להיות פחות גמישים. במידה ולא שמרתם על הגנה מהשמש ונשרפתם, חשוב מאוד לשמור על לחות העור על מנת לאזן את ה- PH של העור ובעצם לעזור לשקם את הרקמה שנפגעה. בכוויות בדרגות 1-2 מומלץ לשים קומפרס קר או אפילו לשטוף את האזור במים קרים. ניתן גם להתיז ספריי קר על המקום או למרוח אלוורה על העור.

דרכים להתמודדות מפני השמש
בעודכם יוצאים אל השמש חשוב מאוד לזכור להשתמש במקדם הגנה גבוה אך בהתאם לעור שלכם ובמיוחד לאזור של עור הפנים. לאחר מספר שעות בהם ביליתם בשמש ניתן לחזור על הפעולה על מנת לוודא שהעור לא ינזק ובסופו של דבר ישרף.
אם אתם מתכננים ללכת לבריכה או לחילופין לים, עליכם להתנגב מיד ביציאה מן המים וזה מכיוון שאגלי המים על העור מרכזות ומעצימות את קרינת השמש.
חשוב להקפיד על מריחת מקדם הגנה גם באזור השפתיים עם שפתון וגם על האוזניים במקדם בעל הגנה גבוהה.
רוצים ללכת לטייל? מומלץ מאוד לטייל באזורים עם צל כמו חורשות ולא באזורים פתוחים ושטופי שמש כמו מדברים. כמו כן, מומלץ ללכת עם שרוולים ארוכים על מנת למנוע כוויות והגן על הגוף מהשמש כמה שניתן.
בשהייה בשמש חשוב מאוד לשתות והרבה על מנת למנוע התייבשות.
מומלץ מאוד לחבוש כובע על מנת להימנע ממכת שמש ולהגן על הפנים.
משקפי שמש אינם רק ליופי אלא גם להגנה. חשוב מאוד לקנות משקפי שמש שמסננים קרינת UV.
התחממות כדור הארץ, התדלדלות שכבת האוזון, מגבירות את עוצמת קרינת השמש, ולכן אנו צריכים להיערך בהתאם. בעזרת העלאת המודעות לסכנות, התמרחות כל כמה שעות, חבישה של כובע ומשקפי שמש וכמובן שתייה מרובה נוכל להעביר את הקיץ בכיף מבלי לסבול מכוויות, אדמומיות שלפוחיות ונזקים עתידיים.


מאת ננסי ירחי, מנהלת קשרים רפואיים במותג "וישי".

תגובות

שם

ויטמינים ותוספי מזון,6,פעילות גופנית למבוגרים החדשים,29,פעילות מנטלית למבוגרים החדשים,12,רפואה מונעת,41,
rtl
item
BliGil - בריאות: בעור השמש העזה, כיצד להגן על העור מקרני השמש, מאת ננסי ירחי
בעור השמש העזה, כיצד להגן על העור מקרני השמש, מאת ננסי ירחי
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjyA8NwfQpyJcok-nBy0q5avgIgzydPSe_wmnouwMLMpxFEFEuH7sjQwt84OoZHPaZNi3N1I00CWgl9UjRuiwAHR5VUjTnz4cj3bLThL1IxUPFCBF0I1wWsCvi0DWkC4zeLXqi30ZeNhkA/s1600/%25D7%25A0%25D7%2596%25D7%25A7%25D7%2599+%25D7%25A9%25D7%259E%25D7%25A9.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjyA8NwfQpyJcok-nBy0q5avgIgzydPSe_wmnouwMLMpxFEFEuH7sjQwt84OoZHPaZNi3N1I00CWgl9UjRuiwAHR5VUjTnz4cj3bLThL1IxUPFCBF0I1wWsCvi0DWkC4zeLXqi30ZeNhkA/s72-c/%25D7%25A0%25D7%2596%25D7%25A7%25D7%2599+%25D7%25A9%25D7%259E%25D7%25A9.jpg
BliGil - בריאות
http://health.bligil.co.il/2019/05/blog-post_19.html
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/2019/05/blog-post_19.html
true
6951274216417512926
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק נכתב על ידי Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy