--> הסכנה באורח חיים יושבני | BliGil - בריאות

הסכנה באורח חיים יושבני

אורח חיים יושבני מוגדר כסוג של אורח חיים שבו אדם אינו עוסק מספיק בפעילות גופנית. כאשר חוסר פעילות גופנית מוגדר כבעיה רפואית לפי המרכז הא...

אורח חיים יושבני מוגדר כסוג של אורח חיים שבו אדם אינו עוסק מספיק בפעילות גופנית. כאשר חוסר פעילות גופנית מוגדר כבעיה רפואית לפי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות (CDC), הקובע כי אדם צריך להשתתף במינימום של 150 דקות של פעילות גופנית מתונה, או 75 דקות של טיפול נמרץ יותר בשבוע. רוב אנשי המקצוע בתחום הבריאות מסכימים כי הליכה 10,000 צעדים ביום (כ 5 ק"מ) היא האידיאלית ליצור שיפור ולהפחית את הסיכונים הבריאותיים שנגרמו על ידי חוסר פעילות. על פי ארגון הבריאות העולמי 60-85% מאוכלוסיות העולם לא עוסקים בפעילות גופנית מספקת. וקובע כי חוסר פעילות גופנית הוא גורם הסיכון הרביעי לתמותה העולמית.

בשנת 2005, ג'יימס לוין, מומחה להשמנת יתר מבית החולים מאיו קליניק, הביא לתודעת הציבור את ההשפעות השליליות של אורח חיים בלתי פעיל במאמר שפרסם במגזין Science. מסקנתו של לוין היתה שישיבה ממושכת, כמו מאחורי שולחן עבודה או מאחורי ההגה, עלולה להזיק. לוין אפילו הרחיק לכת עד כדי תיוג היושבנות כמחלה של זמננו. די בטוח שזה לא מפתיע אף אחד שישיבה מאחורי שולחן או רביצה על הספה במשך שעות ארוכות ביום יכולות להזיק לבריאות, אבל מה שמפתיע הוא מידת ההרס שזה גורם לגוף. על פי מאמר שפורסם על ידי מכון ג'ון הופקינס לרפואה, חוסר פעילות גופנית הוכח כתורם לסיכונים הבריאותיים הבאים:

חוסר פעילות גופנית עלול להגביר את הסיכונים של סוגי סרטן מסוימים.
חוסר פעילות גופנית עשוי לתרום לחרדה ודיכאון.
חוסר פעילות גופנית הוכח כגורם סיכון למחלות לב מסוימות. אנשים העוסקים בפעילות גופנית רבה יותר נוטים פחות לפתח מחלת לב כלילית.
אנשים פעילים יותר נוטים פחות להיות בעודף משקל או שמנים.
ישיבה רבה מדי גורמת לירידה במסת שריר והחלשת השלד.
חוסר פעילות גופנית קשורה ללחץ דם גבוה ורמות כולסטרול גבוהות.


ההערכה היא כי אורח חיים ישבני אחראי ב 6% למחלת לב כלילית, ב 7% לסוכרת סוג 2, 10% של סרטן השד ו -10% של מקרי סרטן המעי הגס. למעשה, לאחרונה דווח כי חוסר פעילות אחראי על מקרי מוות שנתיים יותר מאשר עישון.

אז למה אנחנו יושבים עכשיו יותר מאשר היינו רק לפני 50 שנה. הגורם העיקרי התורם לשינוי בסגנון החיים שלנו הוא הטכנולוגיה. הטכנולוגיה גרמה לעלייה בעבודות שולחן ובילוי סביב המחשב והטלויזיה. בסך הכל מקומות העבודה בישיבה גדלו ב 83% מאז 1950, ועבודות פיזיות פעילות מהוות כיום רק כ -25% מכוח העבודה שלנו, ב 50% פחות מאשר בשנת 1950. בנוסף, שבוע העבודה הממוצע שלנו ארוך יותר. האמריקאים עובדים כעת 47 שעות בשבוע - 164 שעות נוספות בשנה מאשר לפני 20 שנה.

החדשות הטובות הן שזה לא חייב להיות הגורל שלך. אף על פי שהמגמה הכללית בעבודה פונה לעבר אורח חיים יושבני יותר, ומכונות ממשיכות להחליף מקומות עבודה הדורשים יותר פעילות גופנית, אין צורך להכנע לטכנולוגיה, אפשר פשוט להגדיל את רמות הפעילות הגופנית.

בתוך שבועיים שלשה, אנשים מתמכרים לפעילות גופנית, אומר לוין. רק תנו לעצמכם את ההזדמנות.

הפעילות הגופנית המומלצת
עדיף לשלב מגוון של תרגילים קרדיווסקולריים, כגון ריצה או רכיבה על אופניים, עם תרגילי אימון כוח, אשר יכולים לכלול אימון משקולות או תרגילי משקל גוף. גם הליכה של לפחות 30 דקות במשך 3 פעמים בשבוע ותירגול אימוני כוח של 30 דקות פעמיים בשבוע תהיה מספיקה כדי לעמוד בהנחיות המינימום לפעילות גופנית.

תגובות

שם

ויטמינים ותוספי מזון,6,פעילות גופנית למבוגרים החדשים,29,פעילות מנטלית למבוגרים החדשים,12,רפואה מונעת,41,
rtl
item
BliGil - בריאות: הסכנה באורח חיים יושבני
הסכנה באורח חיים יושבני
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjtXq95cDclyHWL8JNL1xqYpeZUhqtkZwLDRLZoGQTMut_tr9KEjAX3wK9wN_tlDl80jhicc-kmkWFGwyzoJdHfzlCzBjRJXhj6tXfKjrIDHVgd0AN9ehdigptkTMF2suqIiDOMggTT5dc/s1600/sofa.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjtXq95cDclyHWL8JNL1xqYpeZUhqtkZwLDRLZoGQTMut_tr9KEjAX3wK9wN_tlDl80jhicc-kmkWFGwyzoJdHfzlCzBjRJXhj6tXfKjrIDHVgd0AN9ehdigptkTMF2suqIiDOMggTT5dc/s72-c/sofa.jpg
BliGil - בריאות
http://health.bligil.co.il/2019/05/blog-post_75.html
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/2019/05/blog-post_75.html
true
6951274216417512926
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק נכתב על ידי Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy