--> טיפים לאיזון רמת הסוכר בדם לקראת החנוכה, מאת ד"ר דב פוגל | BliGil - בריאות

טיפים לאיזון רמת הסוכר בדם לקראת החנוכה, מאת ד"ר דב פוגל

סוכרת 2 נוגעת בכחצי מיליון אנשים בישראל. הסטטיסטיקה העולמית מורה על הפחתה באיכות החיים ובאורך החיים, הנטייה לפתח סוכרת עולה עם הגיל. וכ...


סוכרת 2 נוגעת בכחצי מיליון אנשים בישראל. הסטטיסטיקה העולמית מורה על הפחתה באיכות החיים ובאורך החיים, הנטייה לפתח סוכרת עולה עם הגיל. וכך בעשור החמישי והלאה ניתן לראות יותר ויותר אנשים המגלים בבדיקת דם שגרתית שערכי הסוכר בדם שלהם גבוהים במיוחד. חשוב מאד לשמור על איזון רמת הסוכר בדם על ידי תזונה מאוזנת, פעילות גופנית ונטילת תוספי תזונה.

בחג החנוכה- יש להקפיד כפליים! חג החנוכה הוא אחד החגים המתוקים והטעימים ביותר, אך גם המסוכנים ביותר מבחינת סוכרים ושומנים, הסופגניות מלאות בכל טוב ומצופות בסוכרים. הלביבות המטוגנות ועליהן בוזקים סוכר, קשה לסרב לכל אלה. ניתן ליהנות ממטעמי החג במידה, ולשמור על רמת סוכר מאוזנת בדם גם במהלך שמונת ימי החנוכה.

תכנון הארוחות יעשה לכם סדר:
נכון שבחג קשה יותר להקפיד על ארוחות קבועות ובריאות אך נסו לתכנן כמה שיותר. תכנון ארוחות כולל, ארוחת בוקר, ארוחת צהריים, ארוחת ערב, ירקות ירוקים בעת הצורך בין הארוחות. מכיוון שסביר להניח שבהדלקת הנרות תרצו לטעום מהסופגניות והלביבות, חשוב לתכנן את יתר היום ואת הארוחה בהדלקת הנרות בהתאם.

ותרו על רטבים ומטבלים שלרוב מכילים כמויות גדולות של מלח וסוכר.
העדיפו לביבות וסופגניות אפויות ולא מטוגנות
בחרו מאכלים שלא יעלו את רמת הסוכר בדם, ירקות כמו גזר וברוקולי, חלבון מלא כמו דגים ודגנים מלאים כמו אורז מלא. תוספות מומלצות הן מנת פרי אחת או מנה חלבית מחלב רזה.
הישארו בסדר הארוחות המתוכנן גם אם יש ארוחת חג כל ערב, שכן דילוג על ארוחה יכול להשפיע לרעה על רמת הסוכר בדם.

טיפים לשמירה על רמת הסוכר בדם במהלך הארוחה:
מכיוון שחנוכה הוא חג הנמשך שמונה ימים ברצף, סביר להניח שתמצאו את עצמכם ביותר מהדלקת נרות אחת וזה אומר יותר מארוחה גדולה אחת.
מספר טיפים שיסייעו לכם להתנהל נכון בארוחות:
1. הקטינו את המנות בארוחה - אין צורך לטעום את כל סוגי הלביבות שמוגשות .
2. בבחירת הסופגנייה העדיפו סופגנייה ללא מילוי וותרו על הציפויים והתוספות.
3. בחרו מאכלים המכילים פחמימות בעלות ערך גליקמי נמוך אשר מתעכלות לאט ולא משפיעות על רמות הסוכר .
4. העדיפו מזונות עתירים בסיבים כמו אגוזי קשיו ותפוחים.
5. אכלו לאט. כך תגיעו למצב בו אתם שבעים ולא מלאים מדי וכך גם תסייעו לתהליך העיכול של המזון שלכם.
6. שתיה מרובה- שתיית מים טובה לכל תא בגוף ועושה טוב לגוף ולמערכת העיכול. כמו כן שתייה מרובה של מים מחליפה שתייה של משקאות ממותקים ומסייעת בצריכה מופחתת של סוכר.

המלצה חשובה נוספת היא להישאר כמה שיותר בשגרה.
נכון, זה חג ורצוי לחגוג וליהנות אבל גם לא רצוי להגיע למצב בו שמונה ימי אכילת סוכר גורמים לנזק רפואי. לכן גם במהלך החג השתדלו לשמור על פעילות גופנית לפחות שלוש פעמים בשבוע, צאו עם הילדים והנכדים להליכה מתונה של כ 20 דקות לאחר הארוחה.
המשיכו ליטול תוספי תזונה המסייעים בשמירה על רמת סוכר תקינה בדם בתקופת החג.
ושנגמר החג חזרו לשגרה של תכנון ארוחות בריאות, שתיית מים מרובה ופעילות גופנית חמש פעמים בשבוע לשמירה על איזון רמת הסוכר בדם.

ד"ר דב פוגל - חוקר סוכרת www.ascarit.co.il

תגובות

שם

ויטמינים ותוספי מזון,6,פעילות גופנית למבוגרים החדשים,29,פעילות מנטלית למבוגרים החדשים,12,רפואה מונעת,41,
rtl
item
BliGil - בריאות: טיפים לאיזון רמת הסוכר בדם לקראת החנוכה, מאת ד"ר דב פוגל
טיפים לאיזון רמת הסוכר בדם לקראת החנוכה, מאת ד"ר דב פוגל
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEinW5ciL0eldiKbKQ4hwQT4nLrQZfjY0rXl0Igtee3QCEuDCMJiRQK4greHHnEfYSQT-Fe3VzXRQZO1WYjShKZGT2DZSE01qXAaeHxZGYnlR1YViVNKtwUkoNssWtAwsEsT9PNBJWG7Hn8/s1600/%25D7%25A1%25D7%259B%25D7%25A8%25D7%25AA.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEinW5ciL0eldiKbKQ4hwQT4nLrQZfjY0rXl0Igtee3QCEuDCMJiRQK4greHHnEfYSQT-Fe3VzXRQZO1WYjShKZGT2DZSE01qXAaeHxZGYnlR1YViVNKtwUkoNssWtAwsEsT9PNBJWG7Hn8/s72-c/%25D7%25A1%25D7%259B%25D7%25A8%25D7%25AA.jpg
BliGil - בריאות
http://health.bligil.co.il/2019/12/blog-post_22.html
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/
http://health.bligil.co.il/2019/12/blog-post_22.html
true
6951274216417512926
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק נכתב על ידי Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy